Presentation av mina prinsar...

Kanske skulle slänga in en kort presentation av mina två prinsar?!? Eller vad säger ni?
Achilles i stallet 2008, troligtvis någon gång runt jul.
Namn: Achilles
Född: 1988, på midsommarafton...
E: Inish Rebell xx
U: Rose Vaccares
UE: Vaccares II
Färg och tecken: Brun, vita hår i pannan.
Uppfödare: Bibbi Håkansson, Fårösund
Tycker om: Uteritter, gärna med mycket galopp. Dressyrträning är också skoj om vi gör roliga övningar! Och så gillar han Loke jättemycket...så mycket att vi insåg att de inte kunde gå tillsammans i hagen eftersom inga andra fick komma i närheten av maten (som Achilles då dessutom inte åt utan överlämnade till Loke)...
Gillar inte: Att bli sadlad! Säkert något som ligger kvar från hans tid på ridskolan....

Achilles kom in i mitt liv sommaren 2008 när jag läste en annons där de sökte medryttare till en äldre fd ridskolehäst...vem hade kunnat ana att han skulle bli Hästen i mitt liv?
Jag har alltid känt att vi haft en speciell relation jag och han...han är pusselbiten som saknats helt enkelt...
Den 25 augusti 2009 blev han min och jag kommer alltid vara oändligt tacksam för att Barbro hade förtroendet för mig och att jag fick överta honom....han är och kommer alltid att vara min prins....




Namn:
Loke
Född: 2001-05-09
E: Almnäs Flis RS 343
U: Kölnäs Fantasie RS 4153
UE: Furunäs Bonzo RS 269
Färg och tecken: Svart
Uppfödare: Ann Fredriksson, Borlänge
Tycker om: Att bli borstad...och att få hitta på hyss tillsammans med Uniq i hagen.
Gillar inte: Jag har ännu inte upptäckt något som han inte gillar...det skulle vara att hålla upp hovarna för hovslagaren då... :)

Loke har inte funnits i mitt liv så länge ännu...han köptes den 1 november 2009 och jag blev kär vid första ögonkastet...Tanken är att han ska få lära mig att köra och lära Cecilia att rida....Vi har redan börjat så smått och han är supersnäll! Som sagt, det var kärlek vid första ögonkastet och intrycket består...
Han är en helt underbar liten krabat som jag tror att vi kommer att ha superskoj med i framtiden!