Tisdag hela dagen!

Tisdag idag och det fortsätter att vara grått och trist ute....

Igår red jag Achilles i paddocken - det är ju bäcksvart ute så att bege sig ut på vägarna i det mörkret är inte det roligaste, och blött i marken dessutom....inte skoj om han skulle göra illa sig på grund av det.
Fick sällskap av Tezzan och Shanni och ojojojoj vad fin Shanni var!! Hon såg lite laddad ut i början men sen så! Det har nog gjort henne gott att vila i två veckor!
Achilles kändes också fin och vi jobbade mest i skritt och trav eftersom jag övade mycket övergångar till galopp i söndags.

Sen innan vi åkte hem så passade Tezzan på att klippa Uniq - och jag hjälpte till att hålla i honom eftersom han tyckte att rakapparaten var det läskigaste han någonsin sett...

Idag och imorgon ska han få vila och på torsdag planerar vi att tömköra honom igen! Då hoppas jag på att kunna filma lite också och att det ska bli något av den, inte som sist då den blev för mörk.

Det är så häftigt att se hur han börjar muskla upp halsen ordentligt nu! Det tyder ju på att jag börjar rida honom i rätt form...superhäftigt!!

Och idag har jag lagt in en annons på både Bukefalos och på Hästnet efter en liten shettis att köra och som Cecilia kan lära sig rida på. Vore ju superskoj om jag hittade någon. Den ska gärna vara 15 år eller äldre och givetvis ha pass, vara vaccinerad och inte ha exem eller fång.

Imorgon kväll ska jag och Tezzan på BoT informationsmöte på Horze här i Väsby - det ska bli jätteintressant och skoj! Jag vill köpa ett ryggtäcke till Achilles, tror att han skulle må bra av det.

Tjingeling så länge!