Jag blir så trött...

Jag förstår inte vissa...
Jag är sjysst och ställer upp på att anpassa mig rätt rejält men inte hur mycket och till vilket pris som helst, och då får JAG skit för att jag sätter ned foten?
Det man inte inser är att om jag från första början sagt att nej, det här går jag inte alls med på, så hade de inte kunnat genomföra detta....
Men nej...det inser man inte och i stället för att vara tacksam över att jag är villig till att se till att dom kan genomföra detta så blir man irriterad på att jag blir förbannad när man försöker köra över mig och tror att man kan göra vad som helst. Ger man lillfingret ryker ju oftast hela handen...
Istället kanske man skulle säga Tack Jenny för att du är villig till att anpassa detta så att vi faktiskt kan genomföra detta trots att det egentligen inte är möjligt eftersom det inte finns plats?

Men nej, i den här världen har jag märkt att just det där lilla ordet TACK är väldigt svårt för vissa....

Och ja, jag är oftast snäll och ställer alltid upp på det mesta men ibland så brinner det till och jag tillåter inte att man utnyttjar mig hur som helst. Och nu har det brunnit till och nu kommer jag inte ställa upp mer. Nu tänker inte jag vara så där snäll jämt längre, för jag är trött på att bli utnyttjad - speciellt när man inte inser att alla andra anpassar sig för deras skull och man inte ens kan vara tacksam över det.

#1 - - Irene:

Jag känner igen det där... man är samarbetsvillig, tillmötesgående och väldigt snäll. Det som händer är att man blir överkörd och utnyttjad. Och hur ofta får man tack... tyvärr allt för sällan.

Att sätta ner foten är viktigt att göra när man fått nog. Bra att du gjorde det ! Heja Jenny!! :-)