Höstrusk...

Brr...var tog den fina varma hösten vägen? Regn och rusk och superkallt har det blivit på en gång! Inte alls roligt!

Helgen har varit bra, i lördags fick jag åka hem tidigt från utställningen eftersom Totte blev utslagen i Nomineringen - inte rättvist tyckte jag men jag är ju partisk.
Igår tog vi i alla fall revansch och blev Best In Show! Fyra stycken har vi fått ihop nu och nu börjar den stora jakten på det femte BIS:et innan han är tio månader!

Ikväll hoppas jag på att det inte ska regna för jag vill verkligen rida lite på Achilles och känna hur han känns nu när han har skrittat i en vecka med ryttare och fem dagar för hand innan dess.
Både han och Loke fäller just nu sin sommarpäls, så det är verkligen hår överallt när man har gjort något med dom.
Det är inte utan att jag har saknat mina två prinsar under helgen....

Som de flesta av er säkert redan vet så är ju jag lite av en täckesfantast...jag älskar fina täcken, och det är ju väldigt mycket lättare att hitta fina täcken till Achilles än till Loke (jag förstår inte varför det ska vara så svårt att fixa fina täcken i stl 105?).
I år kommer dock Loke inte att rakas mer än kanske halsen beroende på hur mycket vi kommer att jobba med honom så han kommer nog inte behöva så många täcken. Jag har två stycken till honom som jag fyndade förra året som jag verkligen gillar!

De här såg jag var en nyhet på Strömsbergs Gård (HW återförsäljare) och jag blev genast lite kär i dem med tanke på vilken fin färg det har och eftersom jag vet att just den här modellen sitter så himla bra på Achilles:






Sen har jag även spanat in dessa på Horze:




Drömma sig bort kan man ju alltid göra...och dessa täcken är ju verkligen i Achilles färger...
Känns bra att jag sålt av en hel del av mina gamla täcken... :)
#1 - - Irene:

Men- hur många täcken behöver man ha egentligen ?

;-))

#2 - - Jenny:

Hehe...ja just det...det beror ju väldigt mycket på vem man frågar...

Men jag tror att alla hästägare har någon sak de gärna köper mer än annat, och min grej är täcken helt klart...

Och så hatar jag ju att ha smutsiga täcken på mina hästar...så de går ju åt en del... :)

Och sen kliar det lite extra i fingrarna när jag hittar fina täcken i brunt och beige eftersom "det är Achilles färg..."