Jag har väldens underbaraste häst!

Ja, jag har faktiskt världens underbaraste häst, även om han ibland kan se grinig ut så är han ändå världens bästa!
I måndags kände jag egentligen inte för något alls...men beslöt mig ändå för att rida eftersom jag bestämt mig för att sätta igång Achilles ordentligt nu efter vintervilan - och han var helt UNDERBAR!!! det är han ju iofs alltid, men han var extra underbar i måndags....Jag red mjukgörande övningar nere i paddocken och var väldigt noga med att hela tiden ha honom rund och låg - även i övergångarna och det gick jättebra!
Jag har varit så duktig och börjat verkligen tänka på hur jag sitter också...jag försöker att tänka på att hela tiden använda magmusklerna, och vilken skillnad det gör!! :)
Så jag blev sååå glad!

Loke får som vanligt sina promenader och han är suuuuuperpigg nu och det känns skönt att det "bara" är två veckor kvar av boxvilan...

Igår blev det också arbete i paddocken för Achilles del, övergångar i skritt-trav (galopp vågar jag mig inte på där nere nu eftersom det år så sjukt mycket snö och det spår som är upptrampat är nog för litet för att han ska kunna galoppera, så galopperna får vi ta när vi rider ut). Han kändes lika fin igår som i måndags.
Loke var som vanligt pigg.

Angående Loke så har jag fått kontakt med hans uppfödare, Ann. Och igår hade jag fått ett mail med en MASSA bilder från när han var liten...han var lika söt då som nu... :)
TACK Ann för bilderna!!
Här kommer några av bilderna - visst är han sötast?!?






Och så måste jag ju sätta in en bild på min alldeles underbara prins...


Haha, igår kände jag att han haft alldeles för lite brunt på sig (det är ju hans färg och han är ju sååå fin i brunt) så han fick sitt bruna tjocka stalltäcke på sig under vintertäcket....känns tryggt inför snöstormen som ska komma idag....Riktigt riktigt kallt var det i morse i blåsten (det stod -10 på termometern men var nog mycket kallare eftersom det blåste så mycket).


Ikväll får Achilles vila och Loke får sin vanliga promenad....Jag ska fixa åt Violas häst Prinsen också, för hon skulle till tandläkaren och kommer inte kunna köra eftersom hon får lugnande.
Dessutom ska det ju komma en snöstorm och det känns väldigt lägligt att den kommer just på en onsdag - Achilles vilodag... :)
#1 - - Irene:

Kan bara hålla med - A. ÄR världens underbaraste häst :-) Så duktig och så lyhörd.

Jättefina kort !

Kram