20/6 2010

Åh, vilken underbart rolig helg jag har haft!

Underbara Irene har tagit hand om båda mina prinsar medans jag har varit i Allianshallen i Uppsala båda dagarna på kattutställning.
I lördags så hade jag med mig Whoopi och Totte och Whoopi fick sitt sista certifikat i klass 9 och blev därmed Champion, och Totte blev EX 1 och Nominerad och blev sen Best In Show med båda domarrösterna! Superskoj!!

Idag fick Whoopi stanna hemma och Totte fick åka ensam på show, något han var lite upprörd över till en början. Även idag fick han EX 1 och blev Nominerad. I panelen fick han sen en röst och den andra katten en röst, då fick en skiljedomare gå in och välja och hon valde den andra (superfina) katten. Så idag fick vi inget BIS med oss hem men jag är ändå supernöjd för han har skött sig superbra!
Träningen hemma med att hålla etc har verkligen gett resultat! Så nu laddar vi om till nästa utställning om fyra veckor!

Nu är jag helt slut i fötterna, så nu ser jag fram emot en kväll i soffan.

#1 - - Irene:

Grattis ! Vad roligt att det gick så bra :-)



Har själv haft en bra helg :-) Igår körde vi dressyrpass på volten, A verkade något seg och trött till en början men kom igång sen. Jag övade lite på skänkelvikning vilket jag själv är skitdålig på. En del samlad galopp åt båda hållen, lite snubbel men det är som det brukar. Han hostade nästan inget igår, men jag blötte ändå höet som vi sa.

Båda pållarna stod och slickade på stenarna i hagen - länge länge. Smakar det gott tro ?

Må så gott

Kram