Åhh, min underbara, underbara prinsessa!

Åhh, min prinsessa är världens mest underbara!

Åkte ut till stallet efter att vi ätit middag och då var Madde i stallet. Hon hade precis ridit Honey och skulle rida Mondrian samtidigt som jag red Tingeling.
Efter att ha sett hur bra underlaget faktiskt var i paddocken igår när jag longerade så beslöt jag mig nämligen för att rida Tingeling idag men att jobba precis som vid longeringen igår - i skritt och trav och övergångar eftersom hon fortfarande inte har sin högra framsko på sig.

Gjorde i ordning och la på fårskinnet på sadeln och Tingeling, som den underbara lilla varelse hon är, stod självklart alldeles blixt stilla. Det blev svarta schabraket och de svarta dressyrskydden idag igen.
Jag kände mig nästan som en Michelin-gubbe när jag sen satt upp, sockor i mina vinterridstövlar och så fleecetröja under jackan och naturligtvis thermolångkalsonger under ridbyxorna men Tingeling stod blixt stilla. Eftersom jag skulle rida idag så valde jag att inte ha thermobyxorna på mig.
Rumpvärmaren i sadeln kan jag säga är något jag absolut inte ångrar att jag köpte - den blev varm på en gång!

Skrittade fram några varv först och Tingeling fick gå förbi hinderförrådet och titta lite och även spana in tunnorna bredvid och det var inga problem alls.
Sen red jag lite i skritt och precis som Catarina berättat och som vid provridningen så gick hon och slog lite med huvudet men då tänkte jag bara framåt, framåt, framåt och då blev det mycket bättre. Joggade igång lite sen och försökte bara tänka låg och stadig i formen. Efter att jag joggat en stund jobbade jag i skritt igen och så lite på samma sätt andra varvet och så växlade jag så.

För det mesta gick det riktigt bra. Det blev missförstånd några gånger och bland annat så blev det då två galoppfattningar - och istället för att bryta av så red jag på några steg i galopp och sen bröt jag av. Allt för att bibehålla tänket framåt.
Hon är så himla häftig för man känner sig så himla trygg på henne! Hon tar hand om sin ryttare alldeles föredömligt.
Och det som känns jättetryggt är att det aldrig verkar vara några problem att sakta av på henne.
Jag är inte alls så förvånad över att det blir missförstånd - det kommer det att fortsätta bli tills vi har lärt känna varandra. Men jag är så fascinerad över hur lydig hon är och hon är så genomsnäll!

Jag red bara i ca 20 minuter för sen höll jag på att frysa ihjäl om låren (vilket var det enda stället jag frös på) och det kändes som att både jag och Tingeling var rätt nöjda med det. Hon hade till och med blivit lite svettig på halsen.

Efteråt blev det mys på stallgången och jag märkte att mina nya fina skydd som jag tänkte skulle ge ett så bra skydd till henne i stället hade börjat ge lite skav - så de ska jag genast sälja. Tur jag har mina skydd från Jacson kvar som har ludd överallt och som inte är så hårda utan rätt böjbara. Jag ska köpa fler Jacson skydd! Så tips på var man kan hitta dom billigt mottages gärna!

Imorgon blir det vila för Tingelings del eftersom jag ska vara ensam med Cecilia på kvällen.

Annika skulle ju egentligen ha kommit och slagit på skon på Tingeling ikväll men hon hade fått förhinder så hon slår på den på torsdag istället.

Naturligtvis fick hon två morötter innan jag åkte hem...och massor med pussar... :)

Jag kommer längta ihjäl mig efter min lilla prinsessa imorgon!

#1 - - Louise:

Citygross 170kr tror jag! :)

#2 - - Karro Grape:

Japp jag har Artemis tränset till Dandy! Köpte det i cob till honom, men han har på sista hålet i alla remmar och nosgrimman är giant! Så jag skulle nog köpa det i cob om hon ligger mellan cob och full :)