Utvärdering Fautras JMS Classic...

Jag har nu haft min transport, en Fautras JMS Classic, i några månader och jag har hunnit använda den ett tiotal gånger ungefär. Jag måse säga att jag älskar den fortfarande!
Och det viktigaste är ju att Tingeling verkar trivas i den också!

Jag älskar att den är så "anpassad" till mig utan att jag gjort någon justering alls. Jag uppskattar varje gång jag använder den att jag själv kan få på den på kroken på bilen, att jag kan öppna och stänga dörrarna själv - det är ingen tung ramp jag behöver hjälp med, och jag älskar att köra den!
Den ligger jättebra bakom bilen både med och utan Tingeling i och jag gillar att den inte är så bred så jag kan se var jag har kanterna i vanliga backspeglarna.

Det enda negativa jag märkt är att bromsarna en gång låg an för att den stått i regnigt väder, men de lossade sen och det är ju inte egenligen något märkesspecifikt...

Så, ja, alla ni som överväger att köpa nytt släp och kan tänka er ett 1,5 hästars i stället för ett 2 hästars - Fautras JMS classic är absolut ett släp jag kan rekommendera!

#1 - - Erica:

Jag fick mitt efterlängtade fautras jms för några veckor sedan. :) Min häst har aldrig varit så enkel att transportera och lasta! Det är så enkelt och användarvänligt som du säger. :) jag kommer nog aldrig vilja ha annat släp hädanefter. :)

Svar: Vad roligt att du också är nöjd!
Jenny & Tingeling