Hmmm....

Som ni kanske har märkt på sista tiden så har bloggen blivit lite åsidosatt och inte fått så många uppdateringar per dag...anledningen till det är att jag inte riktigt känt mig inspirerad till att skriva om något - men jag hoppas att inspirationen ska komma tillbaka snart!
Och har ni förslag på vad ni vill läsa om så får ni väldigt gärna skicka en kommentar! Jag lovar att skriva om allt ni önskar! :)

Så tills vidare får ni kanske stå ut med att det "bara" är inlägg om diverse ridpass osv.
Dock lovar jag en fet bildbomb även på lördag efter att jag tränat. Om det blir bra videofilmer så kanske ni kan få se något sådant också, om ni vill? Om jag slipper skämmas ihjäl förstås...

Jag hörde förresten att det ska bli rejält med plusgrader de kommande dagarna - tjoho!! Äntligen kommer all snö och is att försvinna från paddocken och ute i skogen!!
Eller ska man verkligen säga Tjoho över det? För då får vi ju säkert lera i stället....haha...

Det tänkte jag på igår förresten - jag tror inte jag har sett Tingeling rulla i hagen mer än någon gång...och nu borde det märkas på täcket om hon rullar för nu är det faktiskt inte snö överallt....
Men jag ska väl inte vara glad över det förrän jag verkligen vet att hon inte är en sån som rullar sig överallt....Achilles var ju sån - hans motto var ju på något vis att göra lerinpackningar varje dag om det gick, för det skulle hålla honom yngre....haha...

Jag hann titta på Madde när hon hopptränade igår också - det såg riktigt trevligt ut!
Li red på Nipper istället för Steffi och det såg också mycket trevligt ut! Nipper såg dock ut som att han tyckte att det var lite jobbigt eftersom Li kom åt honom ordentligt och han verkligen fick jobba med sina bakben under sig...
Jag känner fortfarande ett hugg i hjärtat varje gång jag åker till de träningarna för då åker jag förbi mitt gamla stall och jag måste säga att jag saknar det så!
Även om jag stormtrivs på Rosenbacka och absolut inte vill flytta därifrån så är det ändå något speciellt med det där andra stallet...
Det var där jag träffade Achilles, Annika och Tessan första gången...det var där jag och Achilles lärde känna varandra, där han trivdes som allra bäst och där jag hade min första häst, min prins...
Idag står dock stallet tomt och det är också lite trist för det är ett himla trevligt stall, stort och luftigt och med helt okej hagar och en paddock som visserligen skulle behöva mer sand påfyllt men som ändå är helt okej.

Men förutsättningarna för träning är mycket bättre på Rosenbacka på så vis att vår paddock är i mycket bättre skick. Fördelen med det andra stallet var ju dock att vi hade fem minuters skrittavstånd till ridhuset (dit Madde åker och tränar varje vecka).