Jag rider ju inte när det regnar...

Jag brukar aldrig rida när det regnar. Vad som fick mig att göra det idag vet jag faktiskt inte...kanske var det längtan efter att få rida på min underbara lilla häst som gjorde att jag beslöt mig för att bege mig ut i regnet trots att jag egentligen inte ville...

Jag kom till stallet strax efter nio och då började det små dugga lite, inte så farligt tänkte jag och tog in Tingeling och gjorde i ordning henne. Hon hade förövrigt hittat den största bajshögen att sova i och hade således lyckats bli helt gul på i stort sett hela vänstra sidan...
Hoppas hon sovit gott i alla fall! Haha....
Blev till att ta fram hink och svamp och gnugga bort det värsta.

Borstade och gjorde sen i ordning och går ut med pallen för att sitta upp - då öppnar sig himlen....jag stod där i valet och kvalet om jag verkligen skulle ge mig ut eller inte men tänkte som så att jag hade ju regnjackan på mig och vi var helt färdiga - och dessutom såg det ljust ut runt omkring. Så jag och Tingeling begav oss i väg. Och när vi kom bort förbi sommarhagarna så fullkomligt vräkte det ned på oss...men jag gav inte upp utan vi gick vidare, dock bestämde jag mig för att rida förbi spökhuset och ned förbi fölhagen och sen över fältet bort och så klätterbacken tillbaka. Så på så vis fick jag lite skydd när vi var i skogen.
Dock vräkte det ned lika mycket när vi kom ned på fältet bort mot klätterbacken, och när det sen dök upp ett travarekipage på travbanan så gav jag upp och gav mig tillbaka in i skogen igen.
Skrittade hemmåt igen efter att ha travat några korta bitar (och idag funkade inte traven alls, jag vet inte om det var för att jag red på det tredelade eller om vi båda var lika upprörda och störda av regnet).
Det blev skrittarbete i lång och låg form för Tingeling på grusvägen på vägen tillbaka till stallet och då var hon så himla fin!
Lagom till att vi nästan var hemma så slutade det att regna och sen har det varit uppehåll sen dess. Typiskt säger jag bara...

Det fick bli några varv i trav i paddocken som inte kändes allt för tung även om det regnat på den. Det gick väl ungefär katastrof och därför gick jag över till att enbart jobba i skritt och göra halt etc.

Ibland är det ju en sån där dag när man egentligen inser att man aldrig skulle ha suttit upp och ridit...och idag måste jag säga var en sån dag...

Jag rider ju faktiskt inte när det regnar, och idag var ytterliggare ett bevis på att jag ska fortsätta att ge Tingeling ledigt när det vräker ned. För det är faktiskt inte kul. För någon av oss.

Nya tag nästa vecka!! Imorgon blir det dock vila för finaste prinsessan eftersom jag åker ned till Eskilstuna.