Hösten har gjort sitt intåg...

Med bara några få ynka plusgrader härom morgonen så har hösten helt klart gjort sitt intåg för i år.  Jag fick till och med skrapa framrutan! I augusti!! Det är ju hemskt egentligen.
Det enda positiva är ju att flugor och knott och andra jobbiga småkryp försvinner när kylan kommer.
 
Kylan innebär ju också att det snart är dags för täcken på hästarna...
Planen är att klippa Tingeling i slutet av September / början av Oktober och efter det kommer hon med största sannolikhet att få gå med täcke om det inte blir riktigt varma dagar.
 
Förra året köpte jag ju mitt älskade HW Rambo Duo och jag vet att jag kommer ha mycket användning för det utan någon liner i, då är det 100 gr fyllning. Det är nämligen en tjocklek jag saknat tidigare under åren! 
Jag kan nämligen tycka att hoppet mellan ofodrat regntäcke och 200-250 grams täcke är rätt stort, speciellt när det är lite kyligare på morgonen men sen blir lite varmare på dagen men då det ändå är för varmt för att man ska vilja lägga på 200-250 gram.