En fundering...

Jag har nu stått i vårt nuvarande stall i en månad nästan exakt, och både jag och Tingeling trivs jättebra.
Jag måste säga att jag faktiskt uppskattar att få mocka och fixa själv igen. Misstolka inget, jag älskade att stå helinackorderat också men på jag är ju en sån där nörd som tycker att det är avkopplande att mocka.
Jag kan stå och mocka hur länge som helst om jag har tiden. Helst ska radion vara igång också.

Jag gillar dessutom att när man har hand om allt själv så har jag själv koll på att allt är som vanligt, att hon varit lugn och harmonisk under natten och bajsat på sina vanliga ställen, druckit normalt mycket, ätit upp allt hö etc.
Jag har då full koll helt enkelt.

In- och utsläpp i våra stall är även de väldigt enkla eftersom hagarna är så nära stallet och hästarna går in och ut själva. De är helt enkelt väldigt "Jenny-anpassade".

Det viktigaste för mig är i alla fall att Tingeling trivs, och självklart att jag själv trivs, men allra viktigast är att Tingeling trivs och vi trivs båda som fiskarna i vattnet!

image description