Dagens ridpass....

Dagens ridpass blev inget ridpass utan ett tömkörningspass.
Emelie hjälpte mig nämligen att tömköra Tingeling och det märktes att hon denna gång förstod lite mer av vad som förväntades av henne. Idag kunde Emelie även jobba lite med skänkelvikningar och öppnor, och det var ju inte helt lätt tyckte Tingeling.

Hon är rätt rolig min häst också, för hon måste alltid protestera lite i början liksom för att lägga ribban och säga att hon tycker att hon ska få bestämma. Lilla söta hästen..

Jag fick också testa lite på slutet och jag kan ju avslöja att det är inte lätt att tömköra! Det är väl kanske inte heller så lätt när både jag och Tingeling är nybörjare på det...
Men jag har fått lov att öva med Rune, han är ju superrutinerad så då kanske jag kan få lite kläm på det hela.