Dagens ridpass 30/9 2012...

Vi kan ju!!
 
Åhh, har haft ett underbart pass med min stora vita prinsessa idag! 
Först var hon dock inte så imponerad och glad över sin matte - för jag tar min läxa väldigt allvarligt och var supernoga redan i skrittjobbet efter framskrittningen att hon inte petade ut något bakben eller ytterbog någonstans! Och dessutom fick hon inte trycka sig mot innerskänkeln! 
 
Fy, vad du är jobbig tyckte Tingeling men åh, vad fin hon blev!
 
Jag jobbade en hel del i skritt till en början och hela tiden tänkte jag på att hon verkligen var inramad och inte flöt ut någonstans och sen red jag övergångar skritt-trav och var då lika noga i traven att hon var låg, rund och inte flöt ut någonstans. Vi höll oss på en åttvolt (enligt order) och växlade med att rida på en vanlig volt och även lite rakt fram. 
Till en början hade hon nog lite träningsvärk tror jag men det släppte relativt snabbt och eftersom jag var så petnoga med att hon hela tiden skulle vara rund och låg och mjuk i sidorna så kändes hon så himla fin!
Jag har lättare att rida loss henne till höger men skam den som ger sig - även till vänster blev hon superfin!
 
Jag red dessutom en hel del övergångar skritt-galopp-skritt och var lika noga där att hon inte flöt ut någonstans eller tryckte sig mot innerskänkel - superjobbigt sa Tingeling! 
Men tänk - inte en enda felfattning och vi gjorde en 5-10 stycken i varje varv och inte en endaste gång blev det studs på stället! Jag är superstolt!!
 
Hon var rejält svettig efteråt men såg sååå nöjd ut där hon stod på stallgången. En timme red jag totalt med framskrittning och avskrittning.
 
Finaste, bästa Tingeling! 
Åh, jag längtar redan till imorgon när jag får rida igen!!