Dagens ridpass 31/8 2013...

Efter dagens regn så var det inte någon mening att ens försöka ge sig ut i skogen - till och med vägen ned till sommarhagarna och grindhålen vid hagarna var leriga så skogsstigarna var med största sannolikhet lika leriga och därmed hala.
Tanken hade annars varit att rida ut idag men jag får helt enkelt spara det till imorgon och hoppas på att vägarna torkar upp.
 
Vi tog ett kortare pass i paddocken istället och precis som igår så la jag fokus på skritt och trav. Galoppjobbet ska jag ta imorgon (om vi inte rider ut) eller på måndag.
 
Precis som igår så började det rätt spänt idag men även idag lyckades jag lösa det även om Tingeling bitvis var supersur på mig. Så sur att hon körde en Achilles-favorit, nämligen ställa sig som fastvuxen i marken...
Dessvärre bet ju inte det på mig heller...
 
På slutet kändes hon lika fin som igår och det var en fröjd att rida!
 
Jag red en hel del på åttvolter där jag ökade och minskade volterna och sen red jag utmed ena långsidan och sen in på medellinjen, en volt åt vänster eller höger och sen fram till X där jag sen red skänkelvikning ut till långsidan igen. 
 
Avslutade med att skritta av ned till travbanan.