Svar på frågestund...

Det kom in några frågor i alla fall...
 
1.Vi säger att det värsta skulle hända och du skulle inte kunna ha kvar Tingan på grund av pengarna inte räcker till eller av någon annan anledning. Du måste då välja antingen sälja eller hyra/låna ut henne?
Om jag har de valen att välja på så skulle jag sälja henne. Jag har läst och hört om alldeles för många som lånat ut sina hästar där hästen farit illa för att våga göra något sådant.
 
2.Tror jag redan frågat det här men frågar igen: Vilken hingst skulle du betäcka Tingan med om du skulle vilja göra det? haha
Nu har jag inte alls tänkt betäcka Tingeling men jag har kärat ned mig i en hingst som en barndomskompis lillasyster rider, nämligen Velvet Touch e Valdez ue Haarlem. Men som sagt, i dagsläget är det inte aktuellt att betäcka och skulle jag någon gång ändra mig så kommer säkert hingstvalet ha ändrats också.
 
3.Om du i någon gång i fram tiden tänker köpa en till polle,hur skulle din andra drömhäst se ut som inte är Tingan? Favorit ras? Förutom Vitt vad är din "favorit" färg på hästar?  
Jag har ingen favoritras utan jag brukar förälska mig i en individ men självklart måste individen passa för det jag  vill ha den till. Jag gillar oftast de svenska halvbloden, men uppenbarligen har jag haft en svaghet för fullblodskorsningar också eftersom både Tingeling och Achilles haft en förälder som varit fullblod...
 
Jag är ju svag för skimmlar men jag måste säga att jag även älskar svarta och riktigt mörkbruna hästar, gärna med vita tecken. Så vem vet, kanske blir min nästa en svart eller mörkbrun häst med vita tecken?
Det får nog bli mitt svar även på min drömhäst som inte är Tingeling. En mörkbrun häst med vita tecken...