Jag har en plan...

Jag har en plan inför hösten och jag känner redan nu hur jag har taggat till ännu lite till efter att den här planen tagit form.
Eftersom jag just nu rider på ett bett som jag inte kan tävla på på lokala eller regionala tävlingar så har jag planerat att anmäla oss till en klubbtävling på min gamla hemmaklubb (som jag även nu är medlem i) där vi ska tävla i en klass för de med hjälptyglar. 
 
Det viktigaste är nämligen just nu att vi båda kommer ut och får lite rutin på att rida någon annanstans och lär oss hur vi båda fungerar i ny miljö och får träna på att tävla.
För det är ju faktiskt så att det är helt annorlunda att rida någon annanstans än hemma och vi behöver få rutin på det och hur jag ska lägga upp framridning och så vidare för att det ska bli så bra som möjligt för oss båda.

 
För mig känns det då som det självklara valet att välja att rida på stället som jag haft som mitt andra hem i 20 år ungefär. Där känner jag mig så trygg man kan känna sig om man nu ska rida någon annanstans än på hemmaplan.
 
Jag ser verkligen fram emot det här och tror att det kommer att bli superskoj för oss båda två så nu gäller det bara att jag anmäler i tid så att vi kommer med också.