Dagens ridpass 29/12 2014...

Älskade, bästa lilla vännen!
Ibland undrar jag om min häst känner när jag behöver ha ett pass där hon är den prinsessan hon blir behandlad som?
 
Idag var det strålande sol och -7 grader när jag åkte till stallet och då kunde jag inte låta bli att hålla till i paddocken som ju fått ett lager snö på sig över isen - så det var ett helt okej underlag att rida på!
 
Tingeling vilade igår så jag var beredd på att ha en taggad häst idag. Hon började med att stelna till när vi såg två rådjur springa utanför paddocken, men de försvann upp i skogen och efter det så kunde vi jobba lite. 
Tingeling kändes taggad men höll sig hela tiden på mattan. Den enda gången överskottsenergin pyste över lite var när vi galopperat första gången för då blev hon så glad att hon studsade på stället och försökte säga till sin matte "mer, jag vill galoppera mer!".
Men hon höll sig på mattan och lugnade snabbt ned sig.
 
Jag red som sagt i alla gångarter även om galoppen inte blev några längre sträckor utan jag fokuserade mer på övergångar idag. 
I traven kändes hon så himla fin och trevlig! 
Jag red en del åttvolter och sen ökade och minskade jag volterna och lekte även lite med att flytta in bakdelen på öppna delen av volterna. 
Lite öppnor gjorde vi på raka spår också.
Jag gillar verkligen att rida skolor eftersom man då hela tiden flyttar både framdel och bakdel och får hästen väldigt lösgjord. 
 
Det blev lite mys på stallgången också, och så fick hon en morot som belöning för att hon var så himla fin idag. Min älskade, bästa lilla vän...
Sonia fick också en morot eftersom hon varit så duktig och stått inne i stallet själv (Klara är ju iväg på kurs med Stina och Donia) och inte blivit allt för upprörd.