Dagens ridpass 25/7 2014...

Jag åkte ut på förmiddagen först för att kolla vattnet, jag var lite nyfiken på hur vår vattenhinkslösning 1.0 hade klarat sig - toppen! De stod upp och det fanns vatten kvar!

Dock valde jag att inte rida då eftersom det var ca 32 grader ute och både jag och hästarna helst höll oss i skuggan...

Så jag åkte ut igen senare ikväll - och då var ena stolpen med vatten sned och den andra hade Sonia använt som kli-pinne så den låg ned - bara att ringa ut Rickard igen och denna gång se till att han hade spett med sig.
Under tiden det tog för honom att fixat åt Cecilia samt plocka ihop saker så passade jag på att rida - skugga i en del av paddocken och dessutom så behåller den fukten så mycket bättre nu efter att Klara harvat den några gånger!

Det blev ett kort men intensivt pass, eller så intensivt det nu kan vara under igångsättning. På grund av de gräsligt stora bromsen så valde jag att rida korta övergångar till skritt men annars hålla mig o trav och galopp. 
Tingeling hade ständigt öronen framåt så hon var nöjd i alla fall!

Efteråt blev det en välförtjänt dusch (så hon kunde rulla sig och förnya smutsen) och så lite mineraler och nypon/björk.

Det positiva var att mina stövlar inte alls gjorde så där ont på vänsterbenet idag! Tjoho! De är underbart sköna kan jag avslöja och det känns skoj att ha funnit ett märke som passar mig...

När Rickard kom ut så var jag redo att gå ned med Tingeling i hagen.

Sen fick vi ned stolparna bättre än igår. Och dessutom på något torrare mark. Den ena på så torr mark att den var supersvår att få i även med spett innan...
Men nu verkar de sitta mycket bättre så nu hoppas jag bara att Sonia inte väljer att använda dom till kli-pinnar igen...

Jag fyllde dessutom den mjuka lilla svarta hinken en bit bort från övriga vattenhinkar så att hon kan plaska i den istället...vi får väl se om det hjälper...