Dagens ridpass 28/6 2014...

Idag fick det bli ett pass på utebanan och idag var vi inte heller riktigt överens från början.
Men jag var konsekvent och beslutsam och efter en stund tog jag åter igen hjälp av gramanen och då blev vi båda mer på banan och överens igen.

Det är så tydligt att Tingeling behöver de där fasta ramarna som jag får till med gramanen - utan den är jag fortfarande lite för svag för att få till den hela tiden, men jag jobbar på det!

Även idag fick hon röra sig en hel del i galopp - hon är ju så himla snäll att man kan rida på rejält på långsidorna utan att hon gör något och sedan bromsa upp.
Superskoj och skönt tyckte vi nog båda två!

Avslutade med travjobb på serpentinbågar sen och då kändes hon nästan lika fin som igår. Hon gillar inte riktigt underlaget lika mycket som i ridhuset eftersom det är lite hårdare ute så den där supersvungen jag fick igår kom inte mer än lite här och där idag. Men hon kändes ändå riktigt fin!

Imorgon tänker jag börja tvärt om och ta hjälp av gramanen först och sen rida utan. Så blir det inga diskussioner innan vi båda är uppvärmda. 

Nöjd häst fick gå ut i hagen efter att ha blivit avsvampad och ompysslad. Det känns helt rätt att rida nästa vecka ut och sen ge henne minst två veckors helvila under min semester.