Dagens ridpass 29/3 2014...

Fantastiskt vårväder och en lördag - det kan ju inte slå fel?!?
 
Jag var i stallet i helt okej tid i morse och var uppe på Tingeling kvart över åtta och eftersom det då var rätt lugnt med bilar, de hade väl inte vaknat för att köra barnen till aktiviteter, så passade jag faktiskt på att börja passet med att rida ut en sväng. Vi skrittade bilvägen bort till stigen i skogen bort mot grusvägarna. 
Idag hittade jag en ny stig som vi utforskade så långt att vi kom fram till ett superlerigt ställe där varken jag eller Tingeling ville gå så då vände vi och gick tillbaka.
Jag travade henne lite på skogsstigen där det var rätt plant och bra underlag, lite stenar osv men hon måste ju kolla var hon sätter fötterna också. Tossig och tokladdad häst blev resultatet, haha! Jag är inte förvånad...
 
Red en del skänkelvikningar där i skogen för att få henne att varva ned och inte skjuta iväg som en kanon så fort att jag la till skänkeln. 
Skrittade tillbaka hemåt sen men ville inte avsluta riktigt där eftersom vi faktiskt ska träna imorgon och då ville jag inte avsluta med en häst som var spänd som en fiolsträng så vi gick in en stund i paddocken.
 
Skänkelvikningar, öppnor och åttvolter av olika storlekar blev melodin idag - och jag hade en sån fin liten ramsa jag nynnade lite på medans Tingeling hade lite frispel och tokladdade sig själv om vart annat...haha! 
Jag redde dock ut det bra och jag fick en helt fantastisk känsla i alla gångarter till slut - hon blev lite så där först när hon taggade ned ett hack att hon då la sig superfint i handen men gärna ville älga på framåt i 190 km/h, men då red jag en så där tio halvhalter på en volt och då taggade hon ned lite men behöll fortfarande den trevliga känslan.
 
Så jag måste säga att jag är nöjd. Att lyckas med att få en trevlig känsla på en övertaggad Tingeling samtidigt som jag faktiskt inte åkte av, det är ju inte fy skam faktiskt! 
 
Nu taggar vi inför imorgon!