Fyra år...

Tänk vad tiden går fort...
Idag för fyra år sedan så var jag en oerhört spänd och förväntansfull blivande matte som stod och väntade i stallet på att Tingelings tidigare ägare och uppfödare skulle leverera Tingeling till sitt nya hem - till mig och stallet vi då stod i.
 
Det hade varit snöstorm dagarna innan så jag var lite orolig där ett tag att hon inte skulle lyckas köra upp henne till mig, men det gick bra och Tingeling klev ur transporten och in i stallet som skulle bli hennes nya hem. Lika cool då som nu i nya miljöer - och mitt hjärta smälte ännu en gång precis som det hade gjort veckan innan på provridningen...
 
Att det skulle bli mycket jobb att rida ihop mig med en ny häst hade jag förstått, men kanske inte riktigt hur mycket jobb det skulle bli att samtidigt skola om en häst som blivit riden för distans och inte dressyr. Men jag är ju envis till tusen och har inte gett upp även om jag ibland har känt det som att det varit väldigt motigt. Men då har även hennes fantastiska personlighet och vilja gett mig styrka och inspiriation igen - och vi har mer och mer blivit ett team som kompletterar varandra där båda uppskattar varandra lika mycket.
 
När jag så här i efterhand kan titta tillbaka och reflektera så kan jag konstatera att det har framför allt varit oerhört skoj och roligt att få vara med om den här resan tillsammans med Tingeling!
Vi har hela tiden gjort framsteg och det senaste halvåret så har vi ju gjort så mycket framsteg att vi till och med kunnat göra vår tävlingsdebut!
 
Jag ser fram emot vår fortsatta tid ihop och hoppas och tror att vi kommer att fortsätta att ha precis lika skoj då som vi har haft hittills!
 
 
 
 
#1 - - dressyrteamet:

hon är jättefin o ni passar varandra väl! hoppas på många fina år till.

Svar: Tack! Det håller jag också tummarna för! :-)
Jenny & Tingeling