Love them!

Torsdagen blev en vilodag för Tingeling som vanligt och till och med jag fick vara lite hästledig då underbara Klara fixade åt min prinsessa.
 
Det har varit kallt de senaste dagarna, det kom redan i onsdags kväll och det har hållt i sig till idag också - minusgrader på nätterna och bara ca 4-5 grader på dagarna. Jag är glad att jag la på Tingeling ett extra täcke i onsdags kväll så att hon har 200 gram på sig nu när hon är nyklippt.
 
Mina nya fodrade ridbyxor har också kommit lägligt och jag hade på mig dom i onsdags och frös faktiskt inte alls så mycket om benen mer än när jag satt helt stilla en stund och väntade på Klara - men det är ju svårt att hålla sig varm när man sitter still i ett kallt stall...
 
Jag är ju som ni vet på jakt efter nya ridbyxor och alla jag pratat med och fått tips ifrån har sagt ett och samma märke - Pikeur!
Så sagt och gjort, jag åkte iväg till Stockholm Ridsport på lunchen här om dagen och provade deras olika modeller och lyckades hitta en modell som satt som en smäck på mig - nämligen Pikeur Lugana! Love them! Helt fantastiska!
Sen är ju priset därefter...
Men si, då fick jag en smart idé att kolla på vad de kostar i Tyskland, och eBay-junkie som min man är så hjälpte han mig att söka på eBay också. Den som söker skall finna!
Jag hittade exakt de brallorna jag testat i färgen Schoko och fastnat för i ridsportbutiken men till ett mycket bättre pris på en tysk ridsportaffär som annonserade på eBay. Så med frakten så blev det ändå 30-40% billigare än att köpa dom här i Sverige.
Behöver jag säga att jag beställde ett par?
 
De kom hem igår kväll och de satt som en smäck! Sååå glad är jag nu! Så nu slängde jag tre par av mina gamla som gjort sitt och sen hoppas jag kunna fynda ett par till Pikeur på sikt. Allra helst i jeanstyg, men då tror jag modellen hette Badira som skulle kunna vara intressant...
Det känns i alla fall oerhört bra att veta en modell som sitter som en smäck och i vilken storlek jag ska ha...
 
 
 
#1 - - Eva W:

Pikeur Lugana brukar man kunna hitta på Horse Show för priser runt 1000-lappen, bara ett litet tips!

Svar: Perfekt! då blir det samma pris som de jag beställde från tyskland inkl frakt. :)
Jenny & Tingeling

#2 - - Eva W:

Var inte du på jakt efter manchesterridbyxor också? Kan tipsa om att Martha har sådana, smalspåriga & helskodda i sin butik på Tomtebogatan. Bra priser har de dessutom just nu - kolla dem på FB!

Svar: Jajamen! Manchesterbyxor ligger högt på listan just nu men jag vet inte om det kommit att bli i mode igen nu. På 90-talet var de ju superpoppis! :)
Jenny & Tingeling