Det är dags snart...

Det är inte klokt hur fort hästarna sätter vinterpäls nu - på bara några dagar så tycker jag att Tingeling börjar se ut som en teddybjörn från att ha varit superfin i sin sommarpäls. 
Det känns verkligen bra att min nya klippmaskin är på väg hem till mig, för den kommer att komma till användning väldigt snart som det känns just nu.
 
Jag vet att jag brukar klippa första gången rätt så tidigt just för att hon sätter så mycket vinterpäls och det är väldigt jobbigt just den här perioden när det fortfarande är så varmt att hon blir rejält svettig av ridpassen. I och för sig blir hon ju svettig av ridpassen hela tiden, därav att jag klipper, men det det är ju lite extra när hon går runt i vinterskrud och det fortfarande är varma höstdagar...
 
När klipper ni era hästar för första gången?