Veckoplanering vecka 36...

Ibland undrar jag om det ens är läge för mig att göra en veckoplanering eftersom den i stort sett alltid verkar ändrar sig när jag gör en...
 
Men, men, jag försöker igen...
 
Måndag - träning
Tisdag - fokus på galopp
Onsdag - Vila
Torsdag - Fokus övergångar skritt-trav-halt
Fredag - fokus på galopp
Lördag - Vila
Söndag - Uteritt med fokus på skritt-trav-halt
 
Min tanke är att från och med nu rida galopp-passen med gramanen som hjälp till en början för att ge både mig själv men framförallt Tingeling en hjälp och möjlighet till att stärka upp sig. 
Passen med fokus på skritt-trav-halt kommer även de troligtvis att innehålla lite galopp eftersom de passen rids utan gramanen så är min tanke då att stämma av framstegen vad gäller galoppjobben. 
Jag är helt övertygad om att om jag nu lägger lite krut enligt det här upplägget så kommer Tingeling att stärka sig relativt fort, och då kommer gramanen vara överflödig även i galoppjobbet för mig.
 
Men just nu så är det så att jag på något vis rider annorlunda i galoppen när den sitter på, och det för att Tingeling inte kan dra mig ur position när den sitter på - vilket ger ett mycket mer harmoniskt ridpass och då är vi båda glada och nöjda och framförallt överens.