Dagens ridpass 30/12 2015...

Sista ridpasset för 2015 eftersom hon ska vila imorgon, och hon kändes fin!

Vi hade sällskap av två andra ekipage i ridhuset idag (inkl ett som red lektion för Therese) och ändå fick jag till en bra känsla rätt snabbt.

Idag flög den där jävlaranamman i mig och jag jobbade på med högergaloppen. Lyckades få till två bra fattningar och även om det sen efter en stund blir svårt även i galoppen så tycker jag att det just nu är viktigast med fattningen.
Även om jag idag inte gick på lika aggressivt och tufft som på träningarna så hade jag samma lösning och stressade inte upp mig, utan jag höll mig inom min egen komfortzon men ändå så pass tuff att Tingeling tog mig på allvar. Visst, det tar kanske fler gånger men slutresultatet blir det samma och på sikt kommer gångerna minska till att inte vara mer än en och den är rätt.
Det gäller ju för mig att alltid ta lösningar som funkar för mig, och funkar de inte helt och hållet så anpassar jag dom efter mig.

Till vänster var hon riktigt fin och jag fick hejapå-rop av både Therese och Maria.

I vänstergaloppen stöter jag nu på ett annat problem, nämligen att Tingeling tycker hon listat ut hur länge vi ska galoppera och efter ett tag då faller isär. Så nu har jag beslutat att när jag tänker att jag tycker att vi galopperat tillräckligt länge så ska jag rida minst två varv till (om vi är på volt). På det viset kommer hela tiden sträckan vi galopperar att bli längre och längre och jag kommer då dessutom pusha gränsen för när jag påverkar henne hela tiden också. 

Känner mig riktigt nöjd med både mig själv och Tingeling idag så det känns bra att hon får vila imorgon.