Hästkalender lucka nr 1 - Jag och min häst....

Jag såg på Karolines blogg (myakhalteke.wordpress.com) att hon följt en annan bloggares exempel om att ha en hästkalender nu i December. Det låter som en bra idé tycker jag, dock såg jag den idag den andra December, så ni får både lucka 1 och lucka 2 idag, men sen ska jag nog vara i fas....
 
Denna första luckan är alltså om mig och min häst....
 
 
Min häst heter Tingeling och hon är en korsning av connemara/fullblod. Hon kom till mig den 28/11 2010 och har därmed varit min prinsessa i fem år nu. Hon är född 2003 och innan hon kom till mig så var hon en framgångsrik distanshäst.
Jag föll som en fura när jag såg Tingeling första gången och jag bara visste att det var hon som skulle bli mitt hjärtas häst. 
Det har varit en lång och krokig väg, men nu hoppas jag verklgien att vi till våren ska kunna börja komma ut på tävlingsbanorna i dressyr.
 
 
Vem är jag då?
Jag heter Jenny och bor ihop med min man, dotter, fyra katter och två kaniner (och några fiskar) i ett hus i Märsta. Där har vi bott i 7 år nu och vi trivs jättebra.
Jag har alltid varit en hästtjej och hängde på ridskolan flera dagar i veckan från det att jag var ung. Jag började rida när jag var tre och har ridit i över 30 år nu. 
Jag är född med ett handikapp och det är tack vare ridningen (och envisheten) som jag kan gå och ta mig fram så obehindrat som jag gör idag. Nu håller jag tummarna för att ridningen ska hålla min kropp så rörlig som möjligt så länge som möjligt.
 
 
#1 - - Mathilda:

Fina bilder! <3 ponnylucky.blogg.se

#2 - - Neapocalypse - en alternativ hästblogg:

Åh vad roligt att du är med! Lucka 2 är ute nu :)
Din häst är såå vacker <3 Känns som en bra matchning också, connemara och fullblod :)
Jag tror en blandning mellan Tinker och Lusitano hade varit underbar! Tinkrar som är SÅ vackra men rätt slöa, och lusitano som är så vackra och har lätt för att samla sig, men så heta. :'D

#3 - - Karoline:

Å va roligt Jenny att du är med!