Dagens ridpass 27/2 2015...

Jag har ju ett mål detta år, ett mål jag lovat mig själv att inte stressa fram...det målet är ju att kunna rida på ett vanligt rakt tränsbett utan att hon drar mig ur balans.
Ikväll beslöt jag mig för att testa rida på det igen! I höstas gick det helt okej fram till efter galoppen, då blev hon för på och för stark för mig.

Ikväll gick det mycket bättre!!
Supertrevlig känsla redan från början och den lyckades jag behålla genom hela passet.
Efter galoppen blev hon lite på och känslan rent överlag är ju att jag får mer i handen med det här bettet och det är ju ovant och blir ju lite jobbigt efter ett tag, men jag valde att efter att ha jobbat med galoppen så gick jag över till skritt-trav övergångar. Det är verkligen en bra grej för att få henne att vänta på mig och inte bara älga på.

Jag kan avslöja att även om det här inte är en så stor grej gör någon annan så är det ett gigantiskt framsteg för mig. Det ger mig åter igen hopp om att kunna komma ut på lokala och regionala tävlingar...
Men så känner jag mig själv och har därför lovat mig själv att rida på bettet ett pass i veckan för att inte stressa fram något som då blir pannkaka.



#1 - - Karoline:

Å va roligt gumman!