Härligt!

Det har varit några riktigt fina dagar nu och även om det fortfarande är mörkt om kvällarna så är det ändå ljusare när man åker ut till stallet och det gör så himla mycket till att hitta tillbaka till inspirationen.
Jag längtar verkligen tills våren är här på riktigt. Jag hoppas att den är här lagom till dess att jag kommer tillbaka från min vecka i USA i slutet av Mars. Det är väl inte att hoppas på för mycket?
Med tanke på den tråkiga och dåliga vintern och hur varmt vi haft det så borde det inte vara någon mer rejäl köldknäpp nu utan jag räknar med i stort sett barmark från nu och framåt...optimist, javisst! Haha!
 
Jag har bestämt att jag och Tingeling kör lite på halvfart fram till efter min vecka i USA och efter det så kör vi igång på riktigt igen och satsar på träningar regelbundet.
Jag har även haft en hel del diskussioner med olika vänner angående tävlingar i vår och jag får ju som ni säkert vet inte tävla med mitt hissbett eftersom jag inte fått dispens för det (eller ett kandarbett heller för den delen). Detta gör att den enda tävlingen jag kommer att rikta in mig på under vårsäsongen är KM i Juni.
Sen ska jag självklart jobba för att kunna byta till ett vanligt bett till Tingeling men jag har också lovat mig själv att jag inte ska stressa den proceduren utan det får ta den tid det tar.
 
Vi tränar helt enkelt vidare och jobbar på att få upp styrkan och harmonin i våra ritter och just nu så är det så fantastiskt roligt att rida så jag kan faktiskt säga att jag just nu inte ens behöver sporren av tävling för att finna inspirationen. Träningarna blir ju dessutom en sporre i sig eftersom det alltid är skoj att komma iväg och rida på nya ställen och träna för duktig tränare.