Dagens ridpass 27/6 2015...

Idag fick det bli ett pass i paddocken efter att jag skrittat fram vår vanliga runda.
Åh, vad jag uppskattar att kunna skritta fram en lagom runda ute utan att behöva vända om och gå tillbaka! Tingeling verkar glad och nöjd också för hon har ständigt öronen framåt.

Vi var ensamma i paddocken idag så även idag passade jag på att rida lite mer i galopp.
Jag började till höger idag och jag måste säga att jag känner mig relativt nöjd för även om det är svårt så gav jag mig inte utan hon skulle helt enkelt ligga i ytterhanden utan att skjuta ut bogen och sen ställa inåt. Hon blev rejält upprörd men jag gav mig inte, vad hon än gjorde så skulle hon ställa höger.
Till slut frustade hon och blev superfin och då tänkte jag galopp ifrån trav och fick två superbra fattningar med en superkänsla ungefär ett halvt varv på stora volten - sen orkade jag nog inte mer för då ökade hon på och blev lite för hög men då fortsatte jag ändå lite till för att det inte ska bli en grej som hon börjar med och att jag då bryter av på en gång, utan jag ville visa både henne och mig själv att jag kan ändå.

Supertrevligt trav bitvis idag och nu måste jag bara lära mig sitta ordentligt även när det blir mer tryck och därmed mer gång och rörelse över ryggen, och Tingeling ska lära sig att fortsätta gå där  när jag är lite obalanserad precis som hon lärt sig gå fram i den mindre traven när det sker.

Avslutade med att skritta ut en sväng innan vi gick in och Tingeling fick en dusch innan hon fick gå ut i hagen igen.

Finaste, bästa lilla hästen!