Dagens ridpass 29/3 2015...

Eftersom stallägaren lånat ut ridhuset till några ekipage från Åland så fick jag och Tingeling hålla till i paddocken även idag även om jag efter gårdagens pass helst sett att jag ridit i ridhuset för att verkligen kunna rida igenom henne.

Regnet föll ned på tvären eftersom det blåste rejält så det var inte direkt de bästa förutsättningarna för ett bra pass.
Och ja, Tingeling var spänd. Jättespänd. Så passet fick bli ett pass i skritt med förhoppning om lite travarbete.
Kan avslöja att hon stod på bakbenen några gånger idag, så spänd var hon...det var länge sen hon var sån men som sagt, idag hjälpte inte vädret till att göra henne mer avspänd.

Fokuserade enbart på lösgjordhet och en avspänd häst och jobbade med en åttvolt av varierande storlek där jag växlade ställning och storlek på volterna. När hon spände av så kunde jag trava lite men hon spände till där till och från också...
Efter 40 minuter var både hon och jag som dränkta katter så då avslutade jag och gick in.

Medans Tingeling fick torka upp på stallgången så passade jag på att smörja sadeln och tränset. Det var välbehövligt eftersom jag slarvat med det på sistone.
Idag hade jag gärna haft hjälp, men man får inte ha för höga krav när man får rida ute i regnoväder och inte har haft ett superpass innan heller.