Den oglamorösa sidan...

Herre jösses, vad regnet har öst ned de två senaste dygnen!
Det är såna dagar som man undrar varför man håller på med en sån hobby som man gör, när man istället kan ligga på soffan under en filt med lite tända ljus...
 
Lera upp till magen och allt är bara blött, blött, blött. Usch! Varken vi eller hästarna uppskattar det. Dock måste jag säga att jag är oerhört nöjd med Tingelings täcke - de står emot allt tror jag för hon har stått nu i två dagar i konstant regnande och ändå så är hon torr och varm under täcket. Helt fantastiskt!
 
Inte nog med att det är ett konstant sköljande av hästben såna här dagar, så märks det ju också att leran verkligen suger tag i skorna - tappskor är inte helt ovanligt den här perioden.
Peppar, peppar så har jag faktiskt inte haft en endaste tappsko sen jag valde att låta Tingeling går barfota bak.
 
Nu hoppas jag dock på några dagar med solsken - det ser lovande ut, idag har solen redan tittat fram!