Första vändan färdig...

Nu har jag och Tingeling varit iväg och tränat och Tingeling har fått komma till Underberga och fått komma ut i hagen med nya kompisar.

Jag har även fått in de saker jag har haft i stallet i mina utrymmen jag blivit tilldelad på Underberga. 
Det känns så himla bra och jag hoppas att den känslan ska bestå!

Det känns skönt att ihopsläppet gick väldigt lugnt till. Tingeling är ju som hon alltid är så när vi först kom fram och gick in i stallet för att ta av lindor och byta till regntäcket så gick hon in i stallet som att hon alltid stått där.
Likaså när vi gick ut i hagen, de andra var lite väl på först så då hoppade hon it genom grindöppningen en gång men sen på andra försöket när Therese höll undan de andra och jag kunde släppa iväg Tingeling så gick det bra och hon sprang tre meter för att sen ställa sig och beta. 
De andra stod vid grinden och såg ut som att de kände sig lite snuvade på det spännande som skulle ske - haha!

Nu när jag åkte hem så stod Tingeling vid grinden och gnäggade till mig när jag ropade på henne och hon såg mig.
De nya kompisarna stod längre upp i hagen så hon kände sig nog lite ensam...

Jag ska ut igen efter middagen tänkte jag och se att hon finner sig till rätta även när hon kommer in.
Jag hoppas att jag ska få sån tur som hos Ann att Tingeling börjar dricka ur vattenautomaten (det är en likadan som hos Ann) så att jag slipper ha en vattenhink inne också. Men jag hängde in en hink idag för säkerhets skull så jag vet att hon dricker.

Min känsla är att det här kommer att bli toppen bra!