Det är precis vad jag behöver...

Jag måste säga att jag står just nu på en anläggning som har precis allt vad jag behöver. Inte nog med att jag slipper oroa mig för att gå ut i leriga hagar med höpåsar eller för att hämta hästar, så är allt på en väldigt jämn mark och lätt tillgängligt.
 
Men det allra bästa är ändå all den kunskap och bra ridning som finns "i huset" och jag finner inspiration varje dag när jag kan se mina stallkompisar rida. Och ja, även hoppning kan vara inspirerande även om jag är dressyrryttare...
 
Men det allra bästa är ändå att Therese har ögon i nacken och ständigt har ett öga på en, även om man inte rider lektion. Hon bor ju på gården och även om hon inte är i stallet så ser hon ibland när man rider, och det fick jag bekräftat att hon gör eftersom hon vid senaste träningen sa att hon sett att det gått bra i veckan. Det är ju verkligen exakt vad jag behöver eftersom jag då får skärpa till mig hela tiden, varje pass och rida i varje steg.
Att nu ha inte bara en utan två engagerade tränare är verkligen guld värt och det är en sån otroligt bra känsla att veta att jag nu hittat en bra hemmatränare som kan hjälpa mig i vardagen varje dag om det skulle behövas.
 
Och visst, det kanske gör att passen inte blir lika långa i och med att jag då inte orkar lika mycket men då får man tänka att kvalité är bättre än kvantitet och på sikt kommer jag nog orka rida längre pass också när jag kan få lite mer gratis av Tingeling.