Dagens ridpass 29/8 2016...

Min plan för dagen var att skritta ut med Tingeling så att hon fick röra lite på sig även om hon inte skulle jobbas - och planen höll så pass långt att jag och Madde han göra i ordning hästarna och sitta upp och ta ett steg ut på stallplan innan himlen öppnade sig och regnet fullkomligt vräkte ned....
Jag som skulle klippa Tingeling efteråt kände mig inte jättesugen att då skritta ut i ösregnet...så jag gick in en sväng i ridhuset istället och skrittade där. 
 
Tingeling kändes fin det lilla jag kände i henne i skrittjobbet.
 
När jag satt där och skrittade så hann jag fundera en hel del - det kommer kännas väldigt konstigt att rida helt själv nu eftersom jag under en månads tid alltid har haft Anns ögon på mig när jag rider. Nu får jag klara mig helt själv fram till nästa tillfälle vi ses. 
Det är ju inget att få någon jättepanik över men det innebär ju att jag nu måste lita ännu mer på mig själv att jag faktiskt gör rätt och i rätt tid...
 
Efter ungefär 30 minuters skrittjobb så satt jag av och gick in med Tingeling till stallet där det sen blev dags för att klippa henne. 
Så avspänd som hon var vid klippningen idag tror jag aldrig att jag sett henne faktiskt. Skönt att hon börjar vänja sig vid det så mycket att hon inte bryr sig det minsta numera!
Men åh, jag hade lite glömt bort hur mycket hår man får på sig när man klipper en häst...och hennes är ju vita så det går ju inte att dölja dom heller...haha!
 
Jag gjorde faktiskt en hel makeover på henne. Utöver att klippa hela kroppen med klippmaskinen så friserade jag hovskägget, svansen, manen, pannluggen och öronen också. Jag har inte fått frisera öronen för henne tidigare men det gick faktiskt riktigt bra även det idag.
Jag avslutade med att spola av hela henne och schamponera svansen en gång till. Den var renare efter schamponeringen igår men ändå inte helt ren...
 
Så nu får vi se hur många dagar hon kommer att tycka att det kliar över hela kroppen efter denna klippningen...Jag lät henne faktiskt sova naken i natt när det var så pass varmt i stallet, så kan hon förhoppningsvis rulla av sig allt kliande i spånet i boxen tills imorgon...