Framsteg...

Jag tänkte att ni ska få se en film ifrån senaste tillfället Madde filmade oss. Här hade jag inte tänkt att egentligen jobba med galoppen men eftersom hon var så lugn i huvudet så kunde jag verkligen jobba med galoppen och göra fattning efter fattning.
 
Här ser ni hur pass spänd hon är i galoppjobbet just nu, men samtidigt så tycker jag att fattningarna blir bättre och bättre och utan studs. Plus att jag faktiskt kan påverka henne mer i galoppen och reglera henne där, vilket jag inte tycker att jag har kunnat tidigare.
 
Mitt mål är ju att få henne ännu mer avspänd genom att rida henne ännu lite lägre i formen så att ryggen får komma upp och hon får mer luft under magen, så att säga. 
Men som sagt, fördelen nu är att hon är mer lugn i huvudet och att man då kan jobba med fattning efter fattning istället för att stå och studsa utan att ta sig någonstans.
I avbrotten går jag in på en liten volt för att hon inte ska få göra sig helt rak i halsen utan att hon ska vara kvar med mig runt innerskänkeln även där. Dessutom blir fattningarna mycket bättre ur volten eftersom jag då får lite gratis inramning med mig. 
Frustningarna är ju också positiva och innebär att hon börjar slappna av även om det är en hel del kvar som sagt.