Dagens ridpass 29/1 2016...

Jag ska inte göra veckoplaneringar...varje gång jag gör det så blir det ändå ändringar.
Tingeling fick vila igår också då Rickard behövde jobba över så jag såg framför mig en rätt okoncentrerad häst idag.

Jag fick i alla fall sällskap av Madde och Mondrian och det är så himla mysigt att rida med dom. Vi tog dessutom fram travbommar som jag lyckades rida över några gånger.

Madde satte så bra ord på min känsla just nu - jag står med benen på var sin sida...precis så känns det i galoppjobbet till höger nu. Som att jag står mitt emellan två stadier, och det är ju positivt tycker jag för då är jag såååå nära att knäcka nöten så att det blir bra...

Överskottsenergin visade sig efter galoppen för då var det svårt att få Tingeling att koncentrera sig på mig men jag gick tillbaka till skritt och sen lite trav och gav mig inte förrän jag fick en bra känsla...



#1 - - Katarina:

När jag gjorde veckoplaneringar var det typ "den här veckan ska jag göra det och det och det" och inte "måndag uteritt, tisdag dressyr" för jag lyckades aldrig heller hålla de där strikta planeringarna :P Att lägga upp riktlinjer för veckan funkade mycket bättre för mig, då går det att hålla sig till planen och anpassa till dagsformen :)

Svar: Smart! Ja, det är nog så jag tänker planera i fortsättningen när det ändå är så det blir att jag får göra när jag planerar. 😃
Jenny & Tingeling