Dagens ridpass 30/1 samt 31/1 2016...

Vårväder i Januari kan i alla fall inte jag motstå, så jag red i paddocken igår även fast det blåste rejält mycket.

Tingeling kändes fin men spänd bitvis och då är det svårt. Mina föräldrar kom ut och tittade och de tyckte att det såg bra ut även om mamma sa att hon aldrig sett Tingeling så stissig som hon var idag...

Jag kände mig nöjd över att kunna rida i alla gångarter och med en supertrevlig känsla bitvis som sagt.


Idag fick jag sällskap av Madde och Mondrian ut på en för mig ny ridväg. Rätt skoj att hitta en till ridväg som jag inte vetat om trots att jag stått i det här området flera år tidigare med Achilles.
En riktigt trevlig skogsrunda var det i alla fall som absolut kommer att bli en favoritrunda.
Tingeling var dock på tårna idag och studsade först lite när vi gick förbi hagarna på andra sidan vägen där hästarna sprang runt när vi kom. Sen tänkte vi först rida ned rundan nedanför Gurresta, men där var det både lera, is och vatten plus ett kylskåp som var läskigt att gå förbi så då vände vi (vid det tillfället hade Tingeling varvat upp sig hysteriskt och vände runt på en tioöring).

Sen gick det bra i alla fall och det kändes som att Tingeling och Mondrian uppskattade sällskapet av varandra lika mycket som jag och Madde uppskattar att umgås.