Dagens träning hos Ann 30/7 2016...

Det blev lite miss i hjärnkontoret idag...jag vet inte riktigt hur jag tänkte...planen var ju att jag skulle rida klockan nio, och av någon anledning fick jag för mig att jag då behövde åka halv sju-kvart i sju....hur tänkte jag där?
Jag var i alla fall duktig och var uppe och hade lastat så att vi åkte tjugo i sju...och när vi åkt bara en liten bit så inser jag ju att vi kommer ju vara på plats hos Ann klockan 8 redan och även om jag vill ha gott om tid på mig att göra i ordning och skritta fram så var ju det lite väl tidigt....
Så jag passade på att stanna på macken (2 st till och med för den första hade stängt) och sen körde jag typ under hastigheten hela vägen för att ta så lång tid som möjligt på mig....
 
Strax innan halv nio var jag framme och gjorde i ordning i lugn och ro och sen gick vi in i ridhuset och skrittade fram länge där. Det var skönare i ridhuset än utanför för där kom vi dels undan solen men även de gigantiska bromsar som cirklade runt oss.
 
Tingeling är fantastisk just nu! Wow, säger jag bara! Det är som att polletterna hos oss båda trillar ned mer och mer för varje ridpass och jag hittar fler och fler knappar. 
Idag fick vi jättemycket beröm och Ann tyckte att det  var bra att Tingeling var lite slö av värmen eftersom jag då måste rida och inte blir passiv.
Idag funkade fattningarna bättre ifrån trav så det fick bli fattningar från trav idag. 
 
Inget superlångt pass men ändå lagom och både jag och Tingeling känner oss nöjda. Efter passet gick vi upp till stallet där vi tog av sadel och träns och sen gav Tingeling en dusch innan hon fick gå ut i hagen med sina nya kompisar för den här månaden. Det var en rätt lång bit att gå till hagen men Tingeling var som vanligt snäll att gå med och det trots at hon inte varit där tidigare...
I hagen så hann hon ta typ en tugga innan de övriga såg att det var en ny häst i hagen och sen blev det lite spring innan alla lugnade ned sig och åt mat istället.
Alltså min häst är sååååå fin när hon stajlar så som hon gör när de blir ihopsläppta för första gången med andra hästar - mitt hjärta slog några extra volter idag när jag såg henne (dessutom var hon ju väääääldigt vit efter gårdagens dusch och schamponering)!
 
Jag tog in alla saker i stallet och sen begav jag mig hemåt. Imorgon blir det träning igen och då ska vi inviga utebanan som det verkar! Spännande!!