Dagens ridpass 27/9 2016 och 30/9 2016...

Fina, fina lilla hästen! 
 
Åhh, vad det är roligt att rida just nu - det är helt sjukt vad roligt det är att rida när hästen är så fin som hon är just nu. Jag kommer ihåg vad Ann sa till mig för några år sedan, nämligen att när polletten trillar ned så kommer det att gå fort. Och jag kan verkligen känna att polletten trillar ned nu....
 
Den här veckan har varit lite lätt kaos så Tingeling har fått en vilodag mer än vad jag egentligen tänkte från början, men jag resonerar fortfarande så att det är bättre med kvalitet än kvantitet och då ska jag inte rida en sån dag när jag redan innan är helt slut i kroppen både fysiskt och psykiskt efter att ha stått i utbildning två dagar...
 
I tisdags var hon verkligen superfin och vi började som vanligt vårt pass med att skritta ut och sen gick vi in i paddocken en stund. Jag fokuserade på övergångar och även om vi hade sällskap av en stallkompis vars häst hade ätit raketbränsle och därmed skuttade runt en del när de skrittade runt för hand så vinklade ju Tingeling knappt öronen åt det utan hon var så som hon faktiskt alltid är - helt cool och så fantastisk! 
Jag känner mig verkligen sååå trygg på henne.
 
Vi gjorde riktigt många bra fattningar och galopperna känns bättre och bättre. Så nöjd med min häst!
 
Sen fick det som sagt bli två vilodagar och idag när jag satt upp så blåste det dessutom halvt storm ute. Vi hade sällskap av Madde och Mondrian och började passet med att skritta ut en runda runt hagarna innan vi gick in och tog ett joggingpass i paddocken.
När det blåser så mycket som det gjorde idag så måste jag säga att jag faktiskt hellre rider utomhus än i ridhuset - jag tycker nämligen själv att det låter otäckt när vinden tar tag i plåttaket där inne och då blir jag mer spänd än Tingeling....haha...ja, jag är nog en mes egentligen...Men så länge det då inte regnar utan bara är blåsigt så rider jag hellre ute, och just för att jag vet att Tingeling inte bryr sig om vinden där ute heller...
 
Även idag värmde jag upp med övergångar skritt-trav och sen flyttade jag henne undan innerskänkeln på volten för att sen rida sluta på volten. Det är svårare med sluta men vi har ju inte ridit det lika mycket men det är något jag absolut planerar att rida mer.
 
Sen gick jag över till att rida övergångar till galopp och idag började jag till vänster men gick sen över rätt snart till att rida högerfattningar eftersom jag vill rida dom medans jag fortfarande orkar mer. 
Idag var det helt fantastiskt! Jag fick en sån fantastisk känsla mest hela tiden till höger och till vänster idag! Stort leende från mig hela tiden vill jag lova! Äntligen, äntligen börjar det att släppa ordentligt!!
 
Såååååå nöjd med min fina, underbara lilla häst idag!