Dagens träning hos Ann 25/9 2016...

Lite tidigare uppgång idag men det gör mig absolut ingenting - det är rätt avkopplande att köra ut till Färingsö och dessutom så är det mindre trafik om man åker tidigare på morgonen.
 
Tingeling gnäggade igenkännande till Svante och Zune som gick i hagen bredvid ridhuset när vi kom fram. Hon var mer avspänd idag även om hon igår inte var dum på något vis så känner jag ju henne så väl att jag märkte att hon idag var helt avspänd...
 
Tingeling och jag skrittade fram, jag gick bredvid och passade på att köra lydnadsträning där hon följer mig oavsett om jag går framåt, bakåt, åt sidan eller stannar. Hon är så himla lyhörd numera att hon följer mig som en hund.
 
Tingeling såg superfin ut idag! Det är så roligt att få se sin häst från marken för då kan jag faktiskt själv se framstegen som sker just nu, och det sker saker hela tiden tycker jag. På bara två veckor så har högergaloppen blivit oerhört mycket bättre och traven är ju helt fantastisk emellanåt - det är bara att fortsätta jobba som jag har gjort så att hon fortsätter att hitta sig själv och därmed kan bjuda på den där fantastiska traven hela tiden.
Ann fokuserade på förvänd galopp idag igen och den vänstra förvända var helt fantastiskt fin! Till höger märker man att det kommer mer och mer också och framförallt så blev den rättvända högern oerhört fin idag och hon galopperade lite mer "lagom" och utan att ta i så att hon blir blå. Vi fortsätter jobbet med att få den mindre i stegen så att hon inte ska behöva ta i så att hon blir blå hela tiden...
 
Jag fortsätter jobbet hemma med att rida en triljon fattningar och om hon är helt avspänd så kan jag testa lite förvänd men annars så avvaktar jag med det tills dess att Ann sitter på henne igen.
 
Jag och Tingeling blev kvar i ridhuset efter att Ann ridit och tittade på när Anna red på Svante. Jag har inte sett när hon rider honom tidigare men han är helt fantastiskt! Med mer styrka kommer det vara helt otroligt! Vilken häftig häst!