En sammanfattning...

Oj, vad tiden går fort...
I lördags red vi i ridhuset och jag fick ha ett sånt där pass där jag fick hämta hem lite igen - övergångar fick det bli för att inte låta Tingeling bli för lång och är det inte häftigt hur något sådant gör att vi helt plötsligt är helt tillbaka där vi ska vara?
Jag red övergångar mellan alla gångarter och även om jag allra helst vill rida enbart i galopp just nu så är det så viktigt att jag fortsätter med våra övergångar så att jag inte tappar grunden nu när vi kommit så långt...
 
I söndags morse red vi ut, det var ett tag sen vi travade ute men Tingeling skötte sig bra även om hon allra helst galopperar i alla uppförsbackar på hemvägen...
 
Den här veckan är jag tillbaka lite mer i vanliga banor igen och kommer att kunna rida fem av sju dagar. 
Igår skrittade jag fram rundan i skogen och ner runt hagarna tillsammans med Cicci och Bobban. De är nyinflyttade och blev glada över sällskapet och att få se en lagom framskrittningsväg (den tar 20 minuter och är ju så himla trevlig just för att den går både över stock och sten men även på fälten).
 
Efter framskrittningen gick vi in i paddocken och jag fick åter igen rida övergångar för min lilla fina häst tyckte att det var oerhört länge sen vi var där och var taggad till manken över att vi var i paddocken och dessutom i sällskap av andra hästar samtidigt som det var full rörelse på stallplan.
 
Hon kändes i allafall riktigt fin efter en stund och jag är så glad att jag dessa pass numera inte får panik utan jag tragglar våra övergångar och att hon ska vara avspänd och gå fram till handen.