Senaste dagarna...

Motivationen till att blogga har fallerat lite känner jag...man kan ju hoppas att motivationen blir större nu när vi går mot ljusare tider (och om ni har förslag på inlägg får ni gärna dela med er så lovar jag att skriva om det ni önskar).
 
Tingeling har jobbat på bra i både fredags och lördags. I fredags gick vi in i ridhuset även om jag först tänkte att vi skulle rida ute igen - och i lördags longerade jag henne en kort stund.
 
Tingeling har känts fin och väldigt pigg. I söndags fick hon vila då jag inte lyckades få ihop pusslet med övriga livet och att hinna att rida (tack Madde som hjälpte mig med mockningen!).
Igår red jag innan hovslagaren kom ut på morgonen och det kändes väldigt konstigt att ha hela kvällen ihop med familjen. Nästan lite som att jag inte hade varit i stallet...
Vi har jobbat på med övergångar och att hennes fokus ska vara hos mig. Tingeling är fortfarande kvar i en bubbla av att vara väldigt fokuserad på allt annat och finna saker läskiga som hon normalt inte reagerar på...Väldigt mysko för så här har hon faktiskt inte varit tidigare...Men samtidigt är jag glad över att hon är glad...bara hon låter sin matte sitta kvar säkert i sadeln...
 
Varmare börjar det bli också även om det är kallt om nätterna. Då är man tillbaka till det här att man inte riktigt kan bestämma sig för vilket täcke hon ska ha på sig...
 
 
#1 - - Anonym:

Håller med, hade världens blogguppehåll under vintern (iofs mest på grund av att jag var skadad, men ändå). Blir mycket roligare framåt våren när solen kommer fram. Dessutom blir bilder lite bättre, lite roligare att rida... Ja lite bättre helt enkelt. :)

Svar: Ja, jag håller med. :) Tur vi är på väg mot rätt håll nu....
Jenny & Tingeling