Dagens longeringspass 22/1 2017...

Det blev vila i lördags och jag passade då på att spåna upp ordentligt i boxen. Det märks så tydligt när det tinar upp ute och töar för då blir det genast mycket blötare och mindre fräscht i boxen även hos Tingeling som är en väldigt renlig häst i sin box...
 
Eftersom hon vilade i lördags och hela veckan varit lite av en varannandags vecka vad gäller aktivering så longerade jag henne idag med fokus på galoppövergångar.
Hon jobbade på riktigt, riktigt bra och frustade ur sig rejält ett tag där. Det är fortfarande väldigt fascinerande att se hur hon slappnar av mer och mer för varje frustning...
 
Hon var verkligen superduktig och fin och jag tror att hon uppskattade att få röra på sig ordentligt nu när det är fortsatt isigt ute i hagen och de därför inte rör sig så jättemycket ute.
 
Jag uppskattar som jag skrivit tidigare även att regelbundet få se Tingeling från marken för att se hur hon ser ut därifrån. För även om man känner oerhört mycket när man sitter på, speciellt när man rider sin häst i stort sett varje dag, så är det nyttigt att få se från marken också....
 
Innan jag åkte hem idag så passade jag på att tvätta svansen med schampoo...den är inte roligt just nu när hon börjat brunsta igen...