Dagens ridpass 30/3 2017...

Är det inte rätt lustigt att 5+ kan kännas kallare än 15-?
 
Jag klädde på mig västen utanför fleecetröjan och gav mig ut på utebanan i alla fall och började passet med att skritta fram korta rundan mellan hagarna. Så fort vi kom förbi ridhuset så kände man att vinden var rätt stark och det var inga varma vindar direkt....
 
Tingeling verkade väldigt nöjd att få skritta fram utomhus, och var lika positiv när jag sen styrde in i paddocken. Jag jobbade med öppnor och skänkelvikningar "in i väggen" idag i travjobbet och hon var riktigt, riktigt fin där. Så roligt!
 
Sen jobbade jag med galoppövergångar och växlade mellan att fatta från skritt och från trav och likaså växlade jag att gå ned till skritt och till trav. Så fin även där idag och lugn och stadig. Lite ostadig just i högerfattningen men jag kan hitta hem i det direkt nu och det är inte varje fattning som är ostadig, det gäller att jag är superstadig själv och att jag har henne lösgjord och ställd i fattningen så blir det mycket bättre.
 
Så nöjd med min fina lilla häst även om det kändes som att jag skulle frysa ihjäl där ett tag innan jag blev varm av ridningen...
 
 
#1 - - Ellen - tävlingsryttare:

Så fint med rosa!