Dagens ridpass 30/5 2017...

Jag tar ju mina läxor med största allvar som ni vet och därför fokuserade jag rätt snart in i passet på våra förvända slutor på volt - och herrejösses vad förbannad Tingeling blev på mig idag!
 
Hon ifrågasätter verkligen rejält om jag är allvarlig med att jag ska få koll på hela henne och peta in det där bakbenet och ja, jag är ju fullt allvarlig...
Det är ju rätt fascinerande ändå att märka hur hon kör sitt race med att skaka på huvudet, försöka älga iväg och när det inte funkar så testar hon med att försöka växa sig fast i marken...
 
Men det var riktigt tufft idag och det känns som att det var väldigt länge sen vi hade ett sånt här tufft pass så till vida att vi inte var överens utan hon blev väldigt skakig osv. Men Ann sa bara åt mig att fortsätta min ridning och vara kvar på min volt och fortsätta ställa utåt och flytta rumpan på henne utåt - dvs ge mig inte utan bara fortsätta lugn och metodisk för att visa henne att jo, jag är helt allvarlig med att vi ska göra det här nu.
 
Det är ju rätt roligt ett sånt här pass ändå för när hon sen släppte några steg så var hon ju helt gudomlig och både traven och galoppen var verkligen to die for i båda varven! Men sen är det ju som att hon kommer på att nej, du matte där uppe på ryggen jag tänker minsann inte bara göra som du säger för jag är inte säker på om du verkligen menar det här...och då är vi tillbaka till det där med skakandet...
Och de där slutorna i galopp fick jag inte till nämnvärt men bara tanken av dom gör ju att jag får bättre koll på yttersidan i alla fall och det är ju det som är meningen.
 
Men jag tror faktiskt fullt ut att det är så att vi nu är inne och rotar i oss båda och vi ska båda ta oss upp ytterligare en nivå, och då brukar hon reagera så här...det har ju lite med styrka och balans hos oss båda att göra också just nu, så jag kämpar på och ser det där ridpasset framför mig med den där gudomliga traven hela passet som hon nu bjuder på till och från...
 
Högergaloppen var i alla fall superfin idag och vänstern också...
 
Sen satt jag löst vid två tillfällen också för hon blev helt plötsligt rädd för ingenting vid ingången och den andra gången för traktorn på utsidan av ridhuset som lät...ehh...ja, hon som aldrig är sån behövde väl det också....
 
Hon är finast i hela världen och jag ser fram emot nästa ridpass på torsdag!!