Det kommer att komma in en ny vän i mitt liv...

Som säkert många av er förstått så kommer det att komma in en ny vän i mitt liv...Jag ska bara hitta den där alldeles speciella hästen (eller ponnyn, för jag kan även tänka mig en ponny) först, och det är ju inte det lättaste...


Jag sitter ständigt med hästnet öppet och spanar...

Om det är någon som har något tips så tas det tacksamt emot...
Det jag söker är:
8-10 år gammal
145-160 cm hög
Utbildad minst LA
Trygg vid uteritt och i nya miljöer (går fram överallt)
"Lagom" gångarter eller gångarter utan att ryggen blir så rörlig
Den får inte få panik om jag hamnar i obalans utan ska då stanna eller allra helst fortsätta det vi gör utan att göra en grej av att hon där uppe tappade balansen en kort sekund....

Och så har jag sagt att jag inte vill ha en skimmel...för den sagohästen har jag redan ägt...


Jag vet inte hur mycket om provridningar jag tänker skriva här på bloggen...de hästarna och deras ägare är åtminstone inga jag kommer att nämna vid namn...

Helst av allt ville jag ju ha min prinsessa...