Dagens ridpass 29/4 2018...

Framstegen kommer lite på löpande band just nu känns det som...
I morse red jag ihop med Ann och Anna och vi började ridpasset med att skritta ut. Vi tog rundan som går utmed grusvägen och sen över fältet vid hagarna och upp genom skogen för att komma ovanför ridhuset. 
Den rundan har inte Florris gått förut mer än på grusvägen men jag har ju ridit den med Tingeling många gånger och jag gillar den verkligen...
Florris skötte sig exemplariskt!!!
Fina, underbara lilla vän!! Inte en endaste gång hoppade hon åt sidan och även om hon tyckte ett rör var läskigt så gick hon förbi (först dessutom!)
 
När vi kom in i ridhuset så började jag direkt med samma övning som igår i trav - volt på kortsidorna, in på hörnlinjen i förvänd sluta och sen rakriktning på långsidan.
Precis som igår så testade hon mig lite till vänster men jag gav mig inte idag heller utan kunde rida ur det och få en trevlig känsla.
Efter en stund la jag in lite galopp på mittvolten och sen red jag rakt ut och red övergångar trav - galopp utmed spåret och använde mig av speglarna för att se att fattningar och avbrott blev raka.
Så en repris från igår och jag känner mig jättenöjd.
Mest nöjd är jag faktiskt över framskrittningen ute...