Semestern är över...

Nu är semestern över för både min och Floretts del och det är dags att komma tillbaka till vardagens alla rutiner...
 
Florris fick 2,5 veckors vila under de allra varmaste dagarna och jag tror att både hon och jag var lika nöjda med det. 
Inga som helst problem har det varit att sätta igång henne efter det heller, hon har snarare känts lite seg och så där sommarnöjd...
Jag har longerat en kort stund innan jag suttit upp alla ridpass nu efter vilan, till och med innan de pass där vi sen ridit ut i skogen och hon har varit helt avspänd över ryggen ända sen första ridpasset. Så himla härligt!
 
Jag tror verkligen att det var välbehövligt med vila för att smälta allt det nya och för att få vila upp kroppen nu efter vårt första halvår tillsammans. Jag känner mig själv mer trygg med henne också eftersom det känns som att jag numera vet vad hon ska göra i olika lägen...och det speglar ju självklart av sig även på henne.
 
Vi har lyckats få till vår första träning ihop efter vilan också och jag satt med ett stort leende på läpparna resten av dagen efter det - visst, hon körde sin giraff i några varv i början men sen blev hon så himla fin och jag har fått läxa för resten av veckan då jag ska rida många, många övergångar mellan trav-skritt-trav för att verkligen få henne att sätta under sig bakbenen och bära sig själv.
 
Vi har tagit oss ut i skogen en gång i veckan också och det hoppas jag verkligen att vi ska kunna fortsätta med! Ännu så länge så har vi hållt oss till skritt med en hel del klättring och vi har tagit den favoritrundan med massor av klätterbackar men sen har vi även testat Båtrundan häromdagen och då uppförde hon sig riktigt bra. Det var bara vid ett tillfälle som hon glömde bort Charlie och inte upptäckte honom förrän han sprang förbi bakifrån så då blev hon lite förskräckt och jagade upp sig efter det också och tyckte att det var saker som jagade henne i rumpan...
Hon behöll sin matte kvar på ryggen i alla fall och vi kom alla hem tillsammans....
Nästa gång hoppas jag att vi ska kunna ta oss bort till grusvägarna och visa henne den vägen, och kanske även kunna trava lite där om hon sköter sig.
 
Det har ju varit så varmt under igångsättningsveckorna nu att jag har varit i stallet klockan 5 på morgonen och suttit på henne halv sex ungefär...skönt att ha ridpasset avklarat innan det har varit 30 grader på dagen...
 
Nu ser jag verkligen fram emot den här hösten med mycket träningar och att vi ska komma ihop oss som ekipage ännu mer!!