Tillbaka i rutiner...

Semestern tog slut och så fort att jag kom tillbaka till jobbet så vände även vädret och det känns verkligen som att hösten är här nu...
Jag och Florris har börjat komma igång igen och precis som innan vilan är vi nu i en liten diskussionsfas - jag har dock analyserat lite och märker att den blir extra stor när hon är riktigt brunstig...
Jag känner att jag tidigare varit oerhört bortskämd med ett sto som man inte märkte av att hon brunstade....Florris lär mig sååå mycket nytt! Haha!
 
Vi har gjort en del framsteg ändå tycker jag - vi håller rätt hårt i att rida ut en dag i veckan och nu senast avancerade vi och red på grusvägarna i både skritt men framförall faktiskt en hel del i trav! 
Hon var jättefin och även om hon körde sin giraffstil i början i traven så blev hon efter en stund jättefin och fann sig väl tillrätta i svansen på Svante... En riktigt lyckad dag med uteritt med alla hennes favoritkillar...
 
Hon var faktiskt precis som vanligt och jag kände efteråt att jag verkligen uppskattade det och tänkte tillbaka på hur Tingeling alltid hetsade upp sig och sprang på snedden osv....även om hon aldrig gjorde så mycket mer än så...
Det var en gigantisk sten som föll från mitt bröst....det känns faktiskt som att jag och Florris börjar känna varandra rätt så bra numera - och jag tror faktiskt att det också är en anledning till att hon faktiskt ifrågasätter mig vid ridningen också....
 
Jag är så himla glad över att hon är helt fantastisk där emellan ifrågasättningarna i alla fall och jag ser fram emot om kanske ett år när hon förhoppningsvis inte ifrågasätter lika mycket längre...